Åpnet fra TOPPEN til åpen bakke 17.januar!

Søndag 17. januar var det åpen bakke i Marikollen skisenter, vi hadde 300 påmeldte og det ble "stinn brakke" i Marikollen. Åpen bakke er populært og kortene som var tilgjengelig ble revet bort allerede 15. min. etter at påmeldingen åpnet!

Stor og små koste seg i Marikollen skisenter under åpen bakke søndag 17. januar.

Selv om gradestokken viste et sted mellom -15 og -17 grader tok mange turen innom Marikollen Skisenter i løpet av dagen. Mange glade barn og voksne koste seg med ekte skiglede, nystekte vafler og varm kakao. Det ryktes at det ble stekt nærmere 400 vafler og solgt 200 pølser!

Åpen bakke har som mål at alle i Norge skal få oppleve snø og skiglede i alpinbakker over hele landet. Derfor er hele Norge invitert til å stå GRATIS på ski eller snowboard hvert år i medio januar. Alpinbakker over hele landet hadde meldt inn sine skianlegg. Frem til 17. januar jobbet ildsjeler i Rælingen skiklubb Alpin sin driftsgruppe på spreng for at heisene kunne åpne. En stor takk til driftsgruppa med Geir Kolstad i spissen og ildsjelen Tore Krogsæter. En super skipark var også på plass til åpen bakke, takket være CS-parkservice og jibbe pappaer, med Asle Gullien og Frode Olaisen. Stå på videre alle sammen! Innbyggerne i Rælingen kommune og omegn er heldige som har dere og Marikollen skisenter like utenfor døren!

Marikollen Skisenter blir driftet av alpingruppa i Rælingen skiklubb på dugnad. Vi er en foreldredrevet klubb som stiller med snøleggere, heisvakter, kioskvakter, arrangerer renn og skiskole. Vi har en god lagånd i klubben og er alle veldig stolte av hva vi får til.

Marikollen skisenter er et flott samlingspunkt for barn, unge og voksen på hele Nedre Romerike. Her kan alle som ønsker komme ut i frisk luft og være i aktivitet, uten å drive med organisert idrett.

Med de kuldegradene vi har hatt til nå så spår vi at 2016 blir en fantastisk skisesong meg masse skiglede. Håper vi ser deg igjen i Marikollen skisenter og i klubbhuset til en deilig nystekt vaffel.

Vi gleder oss til resten av skisesongen!smiley

Foto Tore Krogsæter

Rælingen Skiklubb

Rælingen Skiklubb tilbyr ekte skiglede til alle barn og unge i grenene Alpin, Langrenn og Hopp.

Alle grenene har egne egne grupper og grener innenfor sin idrett. Besøk våre lagsider for å finne ut mer om hver idrett.