Vi søker driftssjef til Marikollen skisenter

Marikollen Skisenter ligger inntil Østmarka i Rælingen like øst for Oslo, 4 km fra Lillestrøm. Anlegget eies og drives av Rælingen Skiklubb med stort innslag av dugnad både på drift og utbygging. De siste årene har vi utvidet kraftig og planlegger videre med flere alpinnedfarter, langrennsløyper, hoppbakker, skipark, ny heis og betydelige utvidelser innen snøproduksjonsutstyr og automatisering av dette. Det er nå nødvendig å profesjonaliserer driften i skisenteret og vi søker derfor etter en driftssjef. Driftssjefen vil ha tilgang på drifts- og snøleggingsressurser fra klubbens medlemmer. Styret i Rælingen skiklubb vil til enhver tid sørge for å ha god nok tilgang fra klubbens egne medlemmer til å dekke nødvendig driftsstøtte samt styre og bemanne de forskjellige utbyggingsoppgavene.

Driftssjef til Marikollen skisenter
Ansvarsområder og sentrale arbeidsoppgaver:

• Hovedansvar for:
    • drift og vedlikehold av skitrekk inkludert planlegging og gjennomgang av revisjoner og dokumentasjon mhp. myndighetskrav
    • drift og vedlikehold av preppemaskin, 6-hjuling og snøscooter
    • drift og vedlikehold av snøproduksjonsanlegg inkl. pumper, kompressorer, vifter, lanser, rørgater og automatiseringen av denne
    • HMS i anlegget
    • planlegging og gjennomføring av snøproduksjon
    • drift og vedlikehold av de tekniske bygninger/installasjoner og løsøre
    • preparering av nedfarter, heistrasèer og av- og påstigningsområder
  • Planlegge og gjennomføre nødvendig teknisk opplæring med klubbens ressurser
  • Kunne inngå i vaktplan for heisansvarlige
  • Ta del i den videre utbyggingen av Marikollen skisenter

Kvalifikasjoner:

• Teknisk / mekanisk bakgrunn og erfaring med å drifte tekniske installasjoner i skianlegg
  • Erfaring med snøproduksjon
  • Erfaring med preparering og kjøring av preppemaskiner
  • Skal ha gjennomført og bestått ALF`s driftslederkurs skitrekk evnt. gjennomføre dette innen ett år
  • Stor arbeidskapasitet og er villig til å jobbe mye, særlig i vinterhalvåret
  • Førerkort for bil, tilhenger, traktor, ATV og snøscooter
  • Gode samarbeidsevner

Vi kan tilby:

• Et godt miljø med stort engasjement for vinteridrett
  • Gode muligheter for avspasering og lengre ferier i sommerhalvåret
  • Være med på videre utbygging av Marikollen skisenter og profesjonalisering av driftsorganisasjonen

Søknadsfrist: 1. oktober 2018

Kontakt:

• E-post: drift.alpin@rsk.no
  • Geir Kolstad:         90098501
  • Jan Halvorsen:     91844180

Rælingen Skiklubb

Rælingen Skiklubb tilbyr ekte skiglede til alle barn og unge i grenene Alpin, Langrenn og Hopp.

Alle grenene har egne egne grupper og grener innenfor sin idrett. Besøk våre lagsider for å finne ut mer om hver idrett.